چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 23 آذر 1400/ شماره 422
رقابت پرمصرف ها کمتر از هفته سوم آذر، نیما به کانال 23 هزار و 900 تومان صعود کرد، دلار آزاد کانال 30 هزار تومان را پس گرفت، قیمت های بازار در سراشیبی، سهمیه بندی پت برای واحدهای نساجی حذف می‌شود، ادامه معاملات برنت با 74 دلار، روزهای ریزشی بورس تهران

رقابت پرمصرف ها کمتر از هفته سوم آذر
امروز در بورس کالا معاملات گروه های پلی اتیلن، پلی استایرن انبساطی و ABS جریان داشت و به دنبال تغییر اندک قیمت پایه همه گروه های پرمصرف نایلون و نایلکس، رقابت ها نسبت به هفته گذشته کاهشی شد. معاملات این هفته به جز گروه سبک خطی نسبت به هفته گذشته با رقابتی کمتر معامله شدند.

گروه سنگین تزریقی، سنگین فیلم و سبک فیلم بیشترین کاهش را داشتند. تنها رقابت گروه سبک خطی افزایشی بود که از 1 تا 5 درصد رقابت در هفته گذشته به 2 تا 9 درصد رقابت رسید. البته امروز کالای 209 امیر 2 هزار و 910 تن، نسبت به هفته قبل، کاهش عرضه داشت.

نیما به کانال 23 هزار و 900 تومان صعود کرد
میانگین هفتگی دلار نیمایی که دیروز، 73 تومان افزایش داشت امروز با 151 تومان افزایش به 23 هزار و 902 تومان رسید و میانگین روزانه هم از کانال 224 هزار تومان به 24 هزار و 100 تومان صعود کرد که احتمال تداوم افزایش بیشتر دلار نیمایی در روزهای آینده را قوت می بخشد.

دلار آزاد کانال 30 هزار تومان را پس گرفت
دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 213 تومان کاهش و در قیمت 27 هزار و 480 تومان به پایان برد امروز نیز به روند کاهشی ادامه داد و در مجموع با 59 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 27 هزار و 421 تومان قیمت گذاری شد. اما در مقابل دلار آزاد که روز گذشته به کانال 29 هزار تومان عقب نشینی کرده بود تغییر مسیر داد و مجدد از مرز 30 هزار تومان گذشته و به 30 هزار و 70 تومان رسید.

قیمت های بازار در سراشیبی
اُفت رقابت ها، قیمت های بازار را هم نزولی کرد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس همه گروه ها به جز سنگین تزریقی روندی کاهشی داشتند. سبک فیلم و سنگین فیلم 100 تا 600 تومان کاهش را رقم زدند. در گروه پ پ ها mfi بالاها بدون تغییر و mfi پایین ها 100 تا 350 تومان کاهش داشتند. پ پ های شیمیایی نیز عمدتا روندی ریزشی داشتند. پی وی سی امروز رکوردار کاهش قیمت ها بود و 400 تا 1200 تومان ریزش را ثبت کرد که این کاهش متاثر از اُفت رقابت های روز گذشته این گروه بود.

سهمیه بندی پت برای واحدهای نساجی حذف می‌شود
وزیر صمت درباره تامین گریدهای نساجی (پت) مورد نیاز واحدهای نساجی، گفت: در برخی از واحدهای نساجی که از پت استفاده می‌کنند چند خط یا تعطیل مانده یا تمام وقت کار نمی‌کند، پت جزو 10 گروه کالایی است که به دنبال حذف سهمیه بندی آن هستیم. تاکنون هم از 30 گروه کالایی، سهمیه بندی 20 گروه حذف شده‌ است. برای این هدف روش عرضه تلفیقی مناسب است.

ادامه معاملات برنت با 74 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 74 دلار و 32 سنت به پایان رسانده بود، امروز هم بازارهای جهانی را با همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت این لحظه برنت: 74 دلار و 44 سنت.

روزهای ریزشی بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته را ریزشی به پایان برده بود، امروز را نیز کاهشی آغاز کرد و در پایان معاملات امروز با 3 هزار و 754 واحد اُفت، به 1 میلیون و 291 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟